כשיוקרה ופרקטיקה נפגשים

תכנון ועיצוב: אפרת וויט
צילום: שי אפשטיין
סטיילינג: מלי קאי

 

מעצבת הפנים אפרת וויט לא עוצרת לרגע: ב-15 השנים האחרונות היא תכננה ועיצבה אינספור פרויקטים בהם דירות מסוגים שונים (דירות יוקרה, דירות להשקעה, דירות קבלן ודירות במסגרת פרויקטי תמ”א) וכן משרדים. חתימת ידה האלגנטית היא תוצר של שימוש מאוזן ונכון בחומרי גלם טבעיים כמו עץ, מתכת, זכוכית, אבן, שיש ונוספים, שמשתלבים בהרמוניה ויוצרים רקע עשיר ומרשים שמסייע במידה רבה ליצירת חווית מגורים עילאית.

“את האהבה לעיצוב גיליתי בהיותי נערה”. היא מסבירה בראיון שערכנו עמה. “המשיכה ליופי, אסתטיקה ואמנות הובילה אותי ללימודי עיצוב פנים והיכולת להפוך חלום למציאות היא בבחינת אבן דרך עבורי. זאת ועוד, אני חיה ונושמת את ההוויה היומיומית של בית ומשפחה. מנהלת בית חם ושוקק חיים, שבו האהבה לאירוח היא תפיסת חיים שמסבה לי אושר ושמחה”, כך היא מספרת בראיון שערכנו עמה. “הבית עבורי הוא עוגן ממנו אני שואבת את האנרגיה ומעבירה אותה הלאה ללקוחותיי ולשותפי לעשיה”.

כל אלה באים לידי ביטוי בדירה שתכננה ועיצבה עבור בני זוג בשנות ה-60 לחייהם, בשכונת ארנונה בירושלים. “מדובר בזוג מקסים שיצא זה מכבר לפנסיה”, מסבירה המעצבת. “לזוג שלושה ילדים נשואים ונכדים שמאוד קשורים אליהם ומתראים איתם על בסיס יומי”.

הדירה הינה חלק מבניין מגורים ותיק בשכונה הפסטורלית ופונה לנוף הררי פתוח. שטחה העיקרי של כ-140 מ”ר ועוד 60 מ”ר מרפסות. “טרם השיפוץ הדירה היתה מיושנת ולא עדכנית. הדיירים ביצעו בה שיפוץ קל באזור המטבח והמרפסת אך התחושה הכללית הייתה שהדירה זקוקה למתיחת פנים רצינית”. מסבירה וויט.

בקשתם של בעלי הבית היתה לשפץ את הדירה מהיסוד ולהתאים את התכנית החדשה לצרכיהם העכשוויים שכן הם מרבים לארח וזקוקים לחלל גדול, מואר ואוורירי בו יוכלו לארח ברווחה את בני המשפחה והחברים. ברשה נוספת היתה ליצור מטבח רחב ידיים ובנוסף, בעלת הדירה רצתה לשמור על מטבח פנימי קיים, שיתפקד כמטבח פעיל ובו מקררים גדולים ושפע של אחסון, כיאה לבית שמארח על בסיס יומי .בנוסף, הלקוחות כיוונו לחלל מאסטר גדול ומפנק שבוא יהיה חדר ארונות מואר ומפנק בהרבה מקומות אחסון וצמודה אליו מקלחת הורים פרטית.

“למזלנו, בזמן  ההריסות, לא חשפנו עמודי תמך שיכלו לפגוע בקונספט התכנון כך שהאילוץ היחידי שעמד מולנו היה לוח זמנים צפוף, גדוש בעשיה משותפת של בעלי מקצוע רבים שעבדו באתר במקביל, מה שהצריך דיוק ,פיקוח וירידה לפרטים, זאת על מנת שהדירה תהיה מוכנה בזמן”. מסבירה וויט.

לאחר סיום  מלאכת התכנון ניגשו וויט ובני הזוג לבחור את חומרי הגמר עבור הדירה שרובם ככולם בקווים נקיים על טהרת גווני האפור, השחור והלבן שיוצרים יחדיו מראה מודרני, מהוקצע ונקי. “כשחיפשנו רהיטים עבור הדירה כיוננו לחנויות שידועות בפרטי ריהוט בקו מודרני ואיכותי, שניתן לייצר CUSTOM MADE ולשלב בהם דיטיילים שיקנו להם את מראם הייחודי. יחד עם זאת, חשוב היה לנו שיהיו עמידים בפני שחיקה, שכן זהו בית שמארח הרבה. היופי בהחלט לא בא על חשבון השימושיות במקרה זה. לשם כך בחרנו בפרטי ריהוט מבית אליתה ליוינג, פריטים שעומדים במבחן הזמן ובמבחן העמידות. הבדים אותם בחרנו הינם בדים רחיצים ועל ידי העברת מגבון ניתן להשתלט על כל כתם. כך למשל עבור הסלון בחרנו מערכת ישיבה מדגם RALPH של המותג האיטלקי GAMMA, המעוצבת בקווים נקים ובד בבד מפנקת ונוחה במיוחד. המערכת התלת ממדים, אותה ריפדנו בד עשיר בגוון אפור כהה, מאובזרת במושבים שיודעים להתאים עצמם אינדיווידואלית לכל אדם מה שמאפשר ישיבה נינוחה במיוחד. לצד מערכת הישיבה שילבנו שני שולחנות קפה מדגם Tokio של המותג האיטלקי BONTEMPI CASA בעלי משטח סופר קרמי עמיד במיוחד ורגלי נחושת בגימור עתיד. על מנת להעצים את הקונטרסט המונוכרומטי, אחד מהם בגוון אפור בחם והשני בגוון אקסטרה לבן”.

עבור פינת האוכל בחרה וויט בשולחן אוכל נפתח מדגם CRUZ בעל משטח עליון עשוי זכוכית ייחודית בגימור משי מט, עם הגנה בפני שריטות ורגלי נחושת בגוון עתיק. סביבו בחרה המעצבת לשלב כיסאות מדגם NATA נוחים ומפנקים מרופדים בד בגוון שחור פחם אלגנטי ודרמטי. “לשמחתי, הלקוחות מעידים שהם מאוד מרוצים מהרכישה ונהנים לארח חברים ובני משפחה”, היא מספרת.

ניכר כי וויט השכילה לייצר עבור בני המשפחה אלמנטים פרקטיים בכל פינה ופינה, בכסות אלגנטית ויוקרתית במיוחד, כך למשל קיר הטלוויזיה בסלון שמשמש בחלקו העליון והתחתון לאחסון פריטים של בעלי הבית. בנוסף, הוא טומן בחובו את כל מערכת האודיו והכבלים בבית. “קיר הנגרות הייחודי תוכנן לבקשת הלקוח תוך התאמה מלאה לטלוויזיה גדולה ובוצע ע”י נגר אומן”, היא מסבירה. “בפועל קיר זה משמש כקיר כוח מחלל הכניסה, לאורך כל הסלון, ועד חלל פינת האוכל. בכך הוא מגדיר את אזור המגורים בדירה .

 

ליצירת קשר עם המעצבת היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]