היופי שבקווים הנקיים

עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה, ותכנון ועיצוב של מאות בתי מגורים, עסקים ומשרדים, מעצבת הפנים ליז זומר נחשבת לאחד השמות המוערכים בתעשייה המקומית. כל פרויקט עליו היא אמונה מטופל ברגישות ובמחשבה יתרה, והתוצאות? מעוררות השראה. לרגל השנה החדשה, שמחים לספק לכם הצצה לפועלה של אחת מנשות המקצוע הטובות בתחום.

מעצבת הפנים ליז זומר ממשיכה לכבוש פסגות: כבוגרת תואר ראשון ולימודי עיצוב פנים בסטודיו B6, וכבעלת השכלה רחבה בעולמות העיצוב (בהם עיצוב אופנה ועיצוב גרפי), היא מצליחה ליצור פעם אחר פעם חללים יפיפיים ומוקפדים שעונים במדויק על הצרכים, החלומות והמאוויים של לקוחותיה.

לאורך השנים צבר משרדה של זומר ידע רב וניסיון מקצועי מרשים בניהול פרויקטים של בתי מגורים ועסקים, ניהול אנשי מקצוע וביצוע פיקוח קפדני תוך כדי עמידה בלוחות זמנים אינטנסיביים. לשיטתה, הדבר החשוב ביותר בעבודתה כמעצבת פנים הוא התאמת החלל במדויק לצרכי הלקוח ויצירת עיצוב מדויק, המשקף את אורחות חייהם- לא עוד פרויקט מרשים ויזואלית שרק מצטלם היטב.

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

 

“תכנון בתים פרטיים ודירות עבור משפחות, טומנים בחובם אתגר לא קטן”, היא מסבירה בראיון שערכנו עמה. “לצד עיצוב פונקציונלי העונה על מגוון רחב של צרכים, אני משלבת פתרונות דקורטיביים, לא סטנדרטיים, במגוון רחב של סגנונות, שיש להם תפקיד כפול- פונקציונלי ודקורטיבי כאחד. במסע המשותף עם הלקוח, אני יוצרת חזון ומתכננת עבורו חלל מעוצב שעומד המבחן הזמן. באמצעות תהליך עבודה בלעדי שפתחתי אני מדייקת את התכנון והעיצוב כך שכל בית שונה מהאחר- מגוון, ומותאם לכל לקוח בהתאם לתפיסת עולמו. כך אני מעצימה את התוצאה הסופית ויוצרת לאנשים בתים מלאי השראה ותעוזה, מסוגננים ועל זמניים, ובעלי סטייל מובהק. “אני מאמינה שכשהרצון לממש חלום מתממשק עם תעוזה, התוצאה הסופית תעלה על כל דמיון”.

כל אלה מתממשים הלכה למעשה בפרויקט שתכננה זומר עבור זוג בשנות ה-60 לחייהם שמגדלים כלבה ולהם ילדים ונכדים שמרבים לבקר. הדירה נרכשה ישירות מקבלן וממוקמת בקומה גבוהה של בניין חדש ברחובות. שטחה כ-130 מ”ר ולה מרפסת בשטח 20 מ”ר נוספים.

“בני הזוג עברו מדופלקס ישן בן 2 קומות במזכרת בתיה. הדירה כללה במקור 5 חדרים אך בכדי לענות על הצורך של יצירת חלל מרכזי גדול ומרווח שינינו את התוכנית המקורית: ויתרנו על חדר שינה וכך יצרנו חלל ציבורי רחב ידיים ומואר”. משחזרת המעצבת. “חלומם של השניים היה לגור בדירה חדשה ומפנקת, במפלס אחד ללא מדרגות, הכוללת סלון מרווח, שיתאים לארח את המשפחה המורחבת בנוחות ומטבח מפנק וחדשני שנוח לעבוד בו, שכן מדובר בבית פעיל בו מארחים המון. בנוסף, הם שאפו לקבל בית מיוחד במינו בו משולבים פריטים ייחודיים- בית שמאפשר מרחב אישי- ועל כן תכננתי עבורם סוויטת שינה מפנקת. בתוך כך תכננתי עבור בעלת הדירה, שמרבה ליצור עבודות יצירה מגוונת, חדר עבודה ואת הממ”ד הפכנו לחדר אירוח מפנק עבור ילדיהם ונכדיהם שמגיעים להתארח לעיתים תכופות”

קונספט העיצוב שנבחר לבית המרשים הוא מודרני, על זמני בשיק איטלקי. עבור החלל המרכזי נבחרה פלטת צבעים מוגדרת, הכוללת גווני האבן הבהירים, נגיעות שחורות מתובלות בגוון מנטה ירקרק, בתוספת פרקט עץ טבעי בדוגמת פישבון שתורם גם הוא לתחושת החמימות והאווריריות במרחב.

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

“בתהליך התכנון נגלו באופן טבעי כמה אתגרים. אחד מהם הוא תכנון מיזוג אויר בדירה תוך יצירת מינימום הנמכות תקרה וסינרי גבס, מה שהקשה למזג את פינת האוכל. האילוץ הוביל אותי לתכנן הנמכת גבס מעוצבת לפינת האוכל, הכוללת סלוטים מעוצבים ומדוקקים בהם שילבתי תאורה שקועה והתוצאה הסופית בהחלט תרמה רבות לעיצוב החלל”.

“כל הרהיטים בדירה תוכננו בהתאמה אישית בהתאם לצרכים המדויקים של הלקוחות ולמבנה הדירה. כך למשל תכננתי עבורם ארון עבור פינת האוכל עם פינה מעוגלת שאינה חוסמת את המעבר. התכנון הלא סטנדרטי יוצר אלמנט עיצובי מעניין הכולל בר משקאות מעוצב מבעדו מגוון כוסות לשתייה. חלק לא מבוטל מהרהיטים בחרנו לרכוש ב-ellita living מכיוון שהם משתלבים במדויק בקונספט העיצוב האיטלקי המוקפד ואפשרו לנו לדייק את הפריטים עד רמת התפר.  התאמנו אותם לטעמם של בני הזוג ובהתייחס לסכמת הצבעים והחומרים השולטת בבית הזה”.

פינת האוכל האלגנטית שממוקמת בכניסה לדירה משמעותית מאוד מבחינה עיצובית וכן משמעותית לאירוח, שכן בני הזוג מארחים והרבה. לכן הקפידה זומר לבחור בפריטים פונקציונליים ויפים בד בבד. כך למשל שולחן אוכל מדגם CRUZ בעל משטח עליון סופר קרמי, עמיד בפני שריטות וחום, בגוון אפור. רגלי השולחן עשויות מתכת בגוון אפור-חאקי. לשולחן המרשים, הכולל הגדלות ונפתח בקלות בזמן שמגיעים אורחים,  שידכה כיסאות אוכל מדגם KENDRA עשויים רגלי מתכת בגוון אפור פחם. את המשענת והמושב בחרה לרפד בבד יוקרתי, מפנק קל ונוח לניקוי.

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

מבעד קיר הכוח המעוצב בסלון נסתרות מערכות מדיה ושמע מורכבות והוא מהווה FOCAL POINT בסלון. ניתוק וריחוף בין חלקו העליון לתחתון של אלמנט הנגרות יוצר מראה קליל, הודות גם לשילוב בין העומקים השונים ושימוש בחומרי גלם חדשניים, כך למשל MDF שחור מחורץ בשילוב פורמייקה בגוון כספית.

“הספה מהווה אלמנט מרכזי ומשמעותי בחלל שכן עליה להיות נוחה ומפנקת להפליא, לתת מענה למספר רב של אורחים ובמקביל להיות קלה לניקוי ותחזוקה. מאחר והיא ניצבת מול הכניסה לבית, עם הגב למטבח, היה חשוב לא פחות לבחור בספה שהגב שלה יהיה מעוצב, לכן בחרתי בספה תלת מושבית אלגנטית מדגם RALPH אותה ריפדנו בעור בגוון אבן ולה רגלי מתכת דקיקות”.

“גוון ירוק המנטה אותו ביקשתי לשלב ברחבי הדירה בא לידי ביטוי בכורסאות מדגם DOLLY שבצורניותה מתכתבת עם הספה. לצד אחת מהן שילבתי הדום זיפר נוח להפליא, גם הוא מבית ellita living שאת חלקו התחתון ריפדתי עור בגוון אבן שמשתלב עם גוון הספה ואת המושב בחרתי לרפד בעור בגוון מנטה, ממש כמו הכורסאות עצמן. כדי לשבור את הצורניות הישרה ולהכניס רוך לחלל הסלון, שילבתי שני שולחנות מדגם MOON להם משטחי Ceramic בצבעים שונים ורגלי מתכת בגוון כרום. בין הספה לכורסאות שילבתי שולחן צד מדגם WIZARD א-סימטרי עשוי מתכת”.

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

“המטבח הורחב על חשבון חדר השינה שבוטל- כך יצרנו חלל מרווח ובו שטח אחסון רב,  משטחי עבודה רחבים ודלפק ישיבה המאפשר ישיבה נוחה ואינטימית. הגוון הבהיר והעל זמני שבחרתי מייצג את החשיבה התכנונית של הפרויקט כולו: האלמנטים המרכזים הם בגוונים ניטרליים ועל ידי תוספת של אביזרים וטפט ניתן יהיה ליצור בעתיד עיצוב שונה לגמרי- גמיש ומודולרי”.

“חשיבות רבה הוענקה לחדר היצירה של בעלת הבית- המקום שמספק לה השראה ויצירתיות. הצורך ביצירת שולחן רחב לצד אחסון הוביל אותי לתכנן פריט נגרות מקורי בו כל ידית שונה מהשנייה. כן, “הקשתי על המתקין , אך התוצאה יצירתית ועונה על יעוד החדר. בתוך כך, שולחן העבודה קיבל את הפוקוס הראוי לו באמצעות צביעת הקירות שעוטפים את הנישה והתקרה בגוון שבעלת הבית אוהבת במיוחד.”

עיצוב ליז זומר, צלם עודד סמדר

“בתהליך אבזור הבית הקפדתי לבחור חומרים קלים לניקוי ותחזוקה, לכן, לדוגמה, בחרנו בטפט בדוגמת שיברון שנראה כמו בד באפור בהיר ועם זאת, חששנו שהבחירה אינה פרקטית”, מסבירה המעצבת. “הטפט יועד עבור פינת האוכל שממוקמת בכניסה לבית לכן היה לי ברור שיוכל להתלכלך בקלות, בפרט כשמדובר בחלל שיש בו תנועה מתמדת של אורחים. לכן הצטיידתי בעט וביקשתי רשות מצוות החנות לשרבט על הטפט. אח”כ ווידאתי בעזרת מגבון שאכן ניתן להסיר את כתם הדיו. ידעתי שאם ישרוד את הבדיקה הזאת אוכל להיות רגועה ואכן, הטפט התנקה בקלות וזאת היתה סיבה מעולה מבחינתי להתקין אותו בדירה”.

רוצים לקרוא עוד על פועלה של ליז זומר? היכנסו לאתר או לעמוד ה-Instagram

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]