טובות השתיים!

צילום פרויקט: אלעד גונן

נכון, רבים מהמעצבים והאדריכלים מעדיפים להתנהל כסוליסטים, אך ברחבי העולם וגם כאן בישראל יש לא מעט דוגמאות ליוצרים שבחרו להתאגד ולהפיק פרויקטים מקוריים ומעוררי השראה אותם יצרו במשותף. כך גם במקרה של כרמלה ניצן ואביטל וייסלר, בעלות המשרד אפולוניה תכנון אדריכלי ועיצוב פנים. הודות לסיעור המוחות, ההפריה ההדדית ושיתוף הפעולה הפורה והמתמיד, הפיקו השתיים לאורך השנים פרויקטים מוקפדים בהם מושקעת מחשבה יתרה. אחד מהם היא דירה בהרצליה אותה תכננו ועיצבו עבור זוג המתגורר בארצות הברית והתוצאה? מרגשת ומפתיעה.   

את משרד אפולוניה הקימו מעצבת הפנים כרמלה ניצן והנדסאית האדריכלות אביטל וייסלר מתוך אהבה למקצוע.  השותפות ביניהן משגשגת כבר למעלה מ-18 שנה, במהלכן הן מלוות את לקוחותיהן לאורך התהליך כולו, החל מהתכנון האדריכלי ועיצוב הפנים כבר משלב הרעיון, דרך יצירת הדמיות בתלת ממד עבורם, בניית תכניות מפורטות, הבנת הפרטים, בחירת חומרי הגמר ועוד. השתיים מלוות ומנהלות כל פרויקט ועד לפרטי פרטים, על להשלמת הפרט האחרון.

“משרדנו מתמקד בתכנון ועיצוב דירות יוקרה ופנטהאוזים, בתים פרטיים, “שינויי דיירים” לדירות בבניה חדשה, ובנוסף משרדים, בתי ספר, ספריות וחללים מסחריים. מטרתנו להגיע לתוצאה סופית איכותית, יפה ומענגת שתשקף את הצרכים, הייחודיות,  והחוויות שליקטו בעלי הבית במרוצת חייהם”, כך הן מסבירות.

“אנו משלבות ויוצקות בעבודת התכנון מיומנות מקצועית, השראות ומגמות עכשוויות, מתעדכנות בתערוכות וכנסים בארץ וברחבי העולם ומשתתפות בקורסים מקצועיים. בתוך כך, אנו מדקדקות בעבודת הכנה מפורטת ומקצועית בכל פרויקט ובונות תהליך מסונכרן שמאפשר להתנהל בצורה שוטפת באתר הבניה תוך עמידה בלוחות זמנים ותקציבים. אנו גם מסייעות ומעורבות בבחירת בעלי מקצוע, קבלנים וספקים. תכניות מפורטות מועברות לקבלני הבצוע תוך כדי תאום, הדרכה, והקפדה על בצוע מדויק באתר”.

כל אלה ניכרים היטב בדירה אותה תכננו ועיצבו עבור זוג בשנות ה- 50 לחייהם שמתגורר בארה”ב, להם 4 ילדים בוגרים שחיים בישראל, חלקם נשואים עם ילדים. “הלקוחות בחרו בנו והתייעצו אתנו בשלב של חיפוש דירה, שתהיה  מרווחת ולפני תהליך בניה כדי שנעשה שינויים של הרחבת חללים מסוימים על חשבון חדרי שינה, שהפרויקט יהיה בהרצליה, בבניין ובמיקום ייחודיים”, הן מסבירות.

הדירה שנבחרה ממוקמת בפרויקט בהרצליה, מול פארק וריאות ירוקות. על התכנון החלו השתיים לעבוד טרם הקמת הבינין. עיצובה ואופיה הוגדרו כך שיתאימו למודרניות ולישראליות וככזאת היא חפה מסגנון ביתם שבארצות הברית.

“לאורך התהליך שמנו דגש על יצירת פתרונות אחסון פונקציונאליים ודקורטיביים, חללים מרווחים בחדר מגורים, פינת אוכל וחדרי השינה, שיהיו נוחים לאירוח משפחתם שבישראל”, הן מסבירות. “התהליך כלל תכנון של מספר חלופות בתוכנת תלת ממד שהמחישה ללקוחות את חלוקת החלל תוך הצגת הקונספט העתידי. התוכניות נשלחו אליהם בעודם בארצות הברית על מנת שיתרשמו, ירשמו הערות ושאלות ואת ה”פגישות הטלפונית” ביצענו לרוב בשעות הפוכות מאלה של ישראל. בהמשך פיתחנו תוכניות עבודה מפורטות וניהלנו את הפרויקט בקשר ישיר מול היזם, הקבלן, בעלי מקצוע, נגרים, ספקי תאורה, ספקי ריהוט נייח ונייד, גם בשלב קבלת ריהוט ומוצרי חשמל לבית, תאמנו מול מנופאים והכנסת התכולה הביתה. לאורך התהליך הגיעו הלקוחות ארצה כפעם/פעמיים בשנה, לכן תכננו לפרטים את הזמנים, ריכזנו ביקורים באתר, ישיבות עם ספקים ומתכנני מיזוג אוויר, נגרות, תאורה, רכישת חיפויים וכלים סניטריים ועוד. תכנון הזמנים היה מדויק להפליא ולעיתים הקדים את זמני וקצב בנית הבית ורצונות הקבלן”.

תקרת הדירה גבוהה במיוחד (כ-4 מטרים)  מה שאפשר לשתיים לרכז את תשתיות המיזוג והתאורה תחת תקרות גבס מונמכות מבלי שתיפגע התחושה האוורירית והקלילה במרחב. “בחרנו בגופי תאורה שקועים ומינימליסטיים לכל הדירה. בנוסף תכננו בתקרת חלל המגורים מגרעת שמלווה את כל היקף הקירות  ומשמשת להתקנה נסתרת של ווילונות ופסי צבירה עם ספוטים השוטפים את הקירות בנקודות נבחרות. כך בכל חלל יש כמה אפשרויות הארה שמחמיאות לבית ומופעלות בהתאם לרצון והלך הרוח של הנוכחים. אם זה בתאורה ממוקדת או תאורת אווירה או שתיהן בו זמנית”, הן מסבירות.

פלטת הצבעים שנבחרה הרמונית ונעימה למדי. היא עוברת כחוט השני בכל ממד, החל מחיפויי הרצפה , ארונות המטבח, ארונות הבגדים, והקירות, ובהלימה גם הגוונים שנבחרו לריהוט הנייח והנייד, עם נגיעות של פורניר עץ לחימום האווירה. ברחבי הדירה שולבו עבודותיה המרשימות של האמנית והציירת אתי חיימוביץ’ שמוסיפות נקודות צבע וחיות.

לאחר לבטים הוחלט למקם את הרהיטים בחלל הציבורי כך שיפנו לכיוון המרפסת והנוף. לטובת העניין בחרו המתכננות במסך טלוויזיה על עמוד שממוקם באמצע מפתח הוויטרינה המקשרת בין חלל המגורים והמרפסת, זאת מבלי להפריע את הזרימה ביניהם. כך ניתן לצפות בטלוויזיה כשנמצאים ועובדים במטבח, וכשמסבים במרפסת או בחדר האוכל וכיוב’.

חלק מהרהיטים בחרו השתיים לרכוש מאליתה ליוינג וניכר שהם משתלבים היטב בתפיסת עיצוב החלל. כך למשל פינת האוכל עבורה בחרו בשולחן אוכל נפתח מדגם CRUZ עם משטח עליון עשוי זכוכית מיוחדת מוגנת בפני שריטות בגוון חאקי ורגלי מתכת בגוון אפור פחם. מסביבות, כיסאות אוכל מדגם KENDRA מרופדים בד איכותי ועשיר במראהו בגוון אפור. עבור המטבח בחרו בכיסאות בר מדגם Eva Bar, עשויים פוליפרופילן אלסטי ואיכותי בגוון חאקי-אפור ורגלי מתכת אלגנטיות ומדוקקות.

לסלון בחרו השתיים מערכת ישיבה תלת מושבית מדגם RALPH אותה ריפדו בד עשיר ואיכותי בגוון כחול, כשאת כריות הגב והמושב בחרו לעטר בתיפורים מסוגננים בגוון ירוק זית. לצידה, שולבו צמד כורסאות מסתובבת מדגם TULIP שרופדו בשני חומרים- בד ועור בגוונים ובטקסטורות שונים שיוצרים יחד מראה ייחודי ומרשים. במרכז הסלון, שלישיית שולחנות קפה מדגם MOON בקטרים וגבהים שונים, עשויים פלטות עור ורגלי אלומיניום אלגנטיות.

הארונות ברחבי הדירה תוכננו ועם ניצול מקסימלי של הגובה וכוללים פרטי נגרות ייחודיים הכוללים יחידות מיזוג אוויר ותריסי מיזוג בקצה העליון של הארון ותריס אוויר חוזר נסתר בפנל התחתון של הארון. בתוך כך יצרו השתיים הפרדה יצירתית בין החלל המרכזי ופרוזדור המוביל לאגף חדרי השינה, על ידי מחיצה דקורטיבית המעבירה אור וצלליות, משחקי גלוי ונסתר, ואלמנט דקורטיבי שימשוך תשומת לב ויהווה FOCAL POINT של ממש.

שכיית החמדה והמוטיב המרכזי בדירה היא הספרייה המפרידה בין החלל המרכזי-חדר אוכל לאגף חדרי השינה החלוקה למדפים וארונות סגורים במיקומים מסוימים, נעשתה על מנת להצניע את נראות דלתות חדרי שירותים וחדרי שינה מהעבר השני. הם תוכננו גבהים משתנים לתצוגת חפצי חן וספרים. ארונות האחסון נפתחים לשני הצדדים לטובת אחסון כלים לשימוש חדר האוכל ואחסון מגבות ופריטים עבור חדרי השירותים. בתוך כך הם מייצרים העברת אור ומשחקי הצללה בין החללים.

ליצירת קשר עם אפולוניה תכנון אדריכלי ועיצוב פנים היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]