דיוק. הקפדה. מקוריות. חדשנות

אורלי אקסלרוד פוגל, בעלת המשרד אקסלרוד פוגל אדריכלים
צילום פרויקט: עודד סמדר

האדריכלית אורלי אקסלרוד פוגל ידועה ביכולתה ליצור אדריכלות מדויקת, מוקפדת, מקורית וחדשנית המותאמת לצרכי הלקוח כמו גם לרצונות, החלומות והמאווים.  את לימודי הארכיטקטורה בטכניון היא סיימה בהצטיינות ומשרדה החיפאי שפועל מזה שנים רבות, אמון על פרויקטים רבים ומגוונים בהם מבני ציבור עבור גופים ציבוריים גדולים, משרדי ממשלה ועסקים ובו בזמן, תכנון ועיצוב וילות, פנטהאוזים ודירות יוקרה. בתוצאה הסופית, ניכר כי כל פרוייקט עליו היא חתומה הינו תהליך משותף לבניית שפה ייחודית וחותם אישי.

לשיטתה של האדריכלית, הדינמיקה היא ששומרת על איזון נכון ברמת היצירה של שימוש במרחב וניצול מקסימלי של נפחים ותנאי שטח,  מול התעדכנות בחומרי גמר ופינישים בסטייל ובסטנדרט גבוהים: “כבר בחוויית המפגש הראשונית שלי עם הפרוייקט עולה חווית הניצול המקסימלי של המרחב, ראיית העומקים חוץ פנים ותפיסת תל הממד”, היא מסבירה. “העבודה על כל פרויקט משולה למסע מרתק  המשלב אינטואיטיביות ורציונליות, פונקציונליות ויצירתיות לפרויקט שלם המכיל עבר, הווה ועתיד.

כל אלה ניכרים היטב בדירת הפנטהאוז הממוקמת באחד הפרויקטים האייקונים בתל-אביב הצופה לנוף האורבני השוקק, אותה תכננה ועיצבה עבור זוג מכתיבי דעה במשק הישראלי, בעולם הרפואה ובמעורבות וניהול חברות מהגדולות במשק. השניים החליטו בשלב זה של חייהם להעתיק את מגוריהם לתל אביב ולהתקרב לילדים, אחרי שנים של מגורים בקוטג’ גדול ומרווח שבו גידלו את ילדיהם.

“המעבר למרחב מגורים קטן יותר יותר דרש הקפדה על מקוריות וחדשנות המותאמת לדרישות: בית פרקטי, מפנק ונוח שמותאם גם לנכדים מתרוצצים”, מסבירה אקסלרוד פוגל. “הסגנון והחומרים איתם עבדנו לסייעו ליצור מרחב מגורים המשלב יוקרתיות, יופי ונוחות מקסימלית. בתוך כך, החומרים עמם עבדנו בריהוט הם המשך לחומרים הטבעיים שהשתמשנו בבית בהם אבן אפורה, עץ מלא בגוון טבעי, עור הפוך וכדומה. סגנון נקי ואלגנטי”.

התוצר הסופי הוא תצוגת תכלית לאיזון נכון בין מסות ונפחים. פלטת הצבעים הנעימה ותכנון מושכל ומדויק של חללי הבית השונים הפכו אותם למוארים, רחבי ידיים וחשוב מכל מזמינים.

“אחד הדברים המהנים בפרויקט הזה שהלקוחות אפשרו להיכנס לנבכי החיים, ולבחור יחד בחוויה ובבחירות משותפות אשר הופכות חלק מהווי החיים בתקופת הפרויקט”, מסבירה אקסלרוד פוגל.

כך למשל בבחירת הרהיטים, את חלקם בחרה מתוך מגוון הקולקציות באליתה ליוינג, שמהווים המשך ישיר לחומרים הטבעיים על מנת ליצור הרמוניה ולשוות לחלל מראה יוקרתי בעל אופי. “כל בחירה של רהיט, מעבר להיותו פונקציונלי, היא דרך להביע אמירה אישית ולצקת סגנון ייחודי”, כך לדברי האדריכלית.

עבור הסלון בחרה מערכת ישיבה פינתית מדגם HOLLYWOOD מרופדת עור איכותי בגוון שחור ורגלי מתכת Dark Chrome Titanium. בסמוך אליה, כורסא מפנקת מסתובבת מדגם GLOSS אותה בחרה לרפד בשני גוונים אפור כהה ובז’ שמשלימים בהרמוניה את צבעוניות הספה. למרכז החלל בחר שלישיית שולחנות קפה מדגם MOON, בגבהים וקטרים שונים עשויים המורכבים מרגלי טיטניום ומשטחי SUPER CERAMIC עמידים, אחד מהם רופד עור. את עיצוב אזור הישיבה תחמה בעזרת מזנון טלוויזיה מדגם WOOD עבור פינת האוכל והמטבח בחרה בכיסאות CLARA ו-CLARA BAR (בהתאמה) אותם ריפדה אור NABUK איכותי בגוון אפור מינק.

“הצעתי ליצור אזורים שונים בחדר המגורים על ידי העמדת הריהוט. בתחילה הלקוחות מעט חששו מרעיון של שתי פינות ישיבה באותו החלל, אך לאחר שהשתכנעו בחרנו בפוף רביצה מדגם SUITE עבור פינה נוספת המיועדת לקריאה והאזנה למוזיקה אל מול הנוף האורבני המרהיב”, מוסיפה המעצבת. “בדיעבד, על אף ההיסוס הראשוני, כיום זוהי הפינה האהובה והכיפית למנוחה ורגיעה והם מבלים בה רבות”.

 

ליצירת קשר היכנסו לאתר או לעמוד האינסטגרם

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]