אשפית הקומפוזיציה

קרדיט צילום תמונת פרופיל: יהודית הופמן
קרדיט צילום פרויקט: אורי אקרמן

משרד האדריכלים של דורית סלע, המתמחה באדריכלות ועיצוב פנים של דירות יוקרה ובתים פרטיים, נחשב לשם דבר בתחומו ולא בכדי. אלה המכירים את חתימת ידה מעידים עליה כאשפית בבניית קומפוזיציות מדויקות, בבחינה מדוקדקת של פרופורציות ובחישוב מדויק של מסות. כל אלה מאפשרים לה להעמיד את כל האלמנטים בצורה המיטבית וליצור פרויקטים בקו אולטרה מודרני מתוחכם ומדויק להפליא. הצצה לפועלה של אחת מנשות המקצוע המוערכות בישראל.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

היא רעיונאית גדולה, אינה מוותרת על דבר ולא מתפשרת על איכות: האדריכלית דורית סלע יורדת לפרטי פרטים ומצליחה לייצר ללקוחותיה מרחבי מגורים חווייתיים ויוצאי דופן. את משרדה יסדה בשנת 2000 ובאמתחתה מאות פרויקטים שרבים מהם נחשבים לאייקונים. הניסיון רב השנים מסייע לה לעמוד במטרות התקציביות, האסתטיות, הטכנולוגיות והחוקיות של כל פרוייקט ופרוייקט. “השינויים הטכנולוגים המתרחשים ללא הרף בתחום, דורשים מצוות המשרד לא רק יצירה בלתי פוסקת אלא גם לייצר כלי עבודה חדשים המגדירים מחדש את תפיסת העיצוב שלנו”, היא מסבירה. “אני מאמינה שפרויקט בנייה מוצלח מגשים את החלונות ועונה על הצרכים והמאווים של הלקוחות וככזה הוא תורם לשיפור איכות החיים. כל פרויקט מתחיל בבחינה מדוקדקת של הצרכים והרצונות של הלקוחות ובתוך כך נלקחים בחשבון נושאים כמו מיקום, תרבות, תכניות ייעודיות, ומימון. כל אלו נלקחים לתשומת ליבנו ומוטבעים בתוצר סופי הקשור לסביבתו”.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

כחלק מעבודתה מנצלת סלע את הקונסטרוקציה הגולמית של המבנה לטובת הוויזואליות של פנים הבית והיא מאמינה בשימוש בחומרים אמיתיים על מנת לתת את הכוח לאדריכלות עצמה: “החשיבות טמונה במבנה האדריכלי ולא בציפוי שלו, כשהאדריכלות טובה הכל מסתדר ומתחבר היטב ולמבניות יש משקל גדול בהצלחת הפרויקט”, היא מסבירה. “בד בבד אני מאמינה בלגרום ללקוחות לצאת מאזורי הנוחות שלהם כי רק כך אפשר להגיע לתוצר שונה וייחודי, כזה שאינו מובן מאליו. בתוך כך הרצון להגשים עבורם פנטזיות מביא אותי להתמודד עם אתגרים קונסטרוקטיביים שעל פניו נראים בלתי ישימים ואני תמיד אומרת שאם כבר לפני למעלה מ-50 שנה היינו על הירח, אין שום סיבה שב-2021 יעמוד בפנינו איזשהו מכשול, גדול ככל שיהיה”.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

את חתימת ידה הייחודית ניתן לראות בבירור בדירה שממוקמת באחד מפרויקטי היוקרה האייקונים בצפון תל-אביב אותה רכשו בעליה החדשים אחרי מספר שנים במהלכן עמדה ריקה. הודות לתכנון מדויק, שמגדיר בצורה שונה ומרעננת בין הפרטי לציבורי ומשלב בין מוטיבים גיאומטריים ישרים לסילואטות מעוגלות ומעוקלות, הצליחה סלע לייצר עבורם חווית מגורים ייחודית ושונה.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

דירות עם תצפית פנורמית ובמרחק הליכה מחוף הים נחשבות למצרך נדיר באזור תל-אביב. הדירה, ששטחה כ-200 מ”ר ושייכת עתה לזוג בשנות ה-40 להם שלושה ילדים, נהנית ממשאב זה ומהרבה יותר. אחרי מספר שנים במהלכן עמדה ריקה במצב שלד, רכשו אותה בני הזוג מהבעלים שרכש אותה כדירה להשקעה והתפנו לתכנן עבור משפחת דירה שמותאמת לטעמם ולצרכים.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

“הדירה עברה שינוי פרוגרמתי מרחיק לכת וממשי במטרה לייצר זרימה אופטימלית, מפתח כמה שיותר רחב לכיוון הים והגדרה טובה בין הציבורי לפרטי” מסבירה סלע. “לטובת העניין נקטנו בהליך לא שיגרתי במסגרתו שינינו את מיקום דלת הכניסה בכפוף לאישורים של כל הגורמים הנדרשים. קירות הבטון נוסרו, דלת הכניסה זזה וכתוצאה מכך החלל המרכזי נפתח. תכננתי הפרדה מיטבית והרמטית בין הציבורי לפרטי בעזרת קיר אדריכלי שמהווה קיר כוח עשוי פרופילים מעץ טיק ולוחות מתכת. מבעד לקיר שמחולקת לשדות, חלקן למעשה דלתות הזזה, מסתתר פרוזדור שמוביל לחדרי השינה של בני הזוג והילדים. דלת נוספת מובילה לשירותי אורחים ואחרת היא חזית ארון אחסון ומעילים”.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

על מנת לשבור את המסה הישרה בחרה סלע לשלב פריטים מעוקלים ומעוגלים שמרככים את החלל. כך למשל כיסאות ה-  penelopeשל מותג העילית האיטלקי BONTEMPI CASA בפינת האוכל, שעוצבו CUSTOM MADE ועשויים מחומרים איכותיים על טהרת הבדים, עורות טבעיים ומתכות. מערכת הישיבה בסלון הינה מדגם Ralph של מותג היוקרה האיטלקי GAMMA. סלע בחרה לרפד אותה בעור איכותי בגוון כתום חמרה שמוסיף חמימות בחלל. המערכת הזוויתית, אותה ניתן לייצר במידות מיוחדות בהתאם לצרכי החלל, שוברת מעט את הקווים הישרים ומוסיפה עניין. לצידה בחרה לשלב שולחנות מדגם –MOON .

צילום פרויקט: אורי אקרמן

זאת ועוד, סלע בחרה לשלב בין צבעוניות מונוכרומטית לאלמנטים חמים ובין מרקמים שיחד מעשירים את החלל ומוסיפים בו שכבות ורבדים. כך למשל אל מול המטבח הישר, שתוכנן ועוצב בקווים אולטרה- מודרניים חדים ונקיים וחופה בפורמייקת ננו עמידה בשני צבעים, בולטת ספת העור שרופדה עור טבעי בגוון חום עמוק ועשיר.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

המרפסת שצופה לנוף הפראי של חופי הים כמעט בעין מפריע משמשת את בני המשפחה (איך לא) באופן תדיר. סלע בחרה לשלב בה צבעים וגוונים בהירים ורכים שנותנים מקום של כבוד לנוף. על מנת לייצר הפרדה אופטימלית בין הדירה לשכנים בחרה להחליף את קיר הזכוכית הקיים שבמרפסת בקונסטרוקציה ברזל על גבה נשתל קיר ירוק מטופח ומרשים.

צילום פרויקט: אורי אקרמן

החלל הפרטי תוכנן כך שכל אחד מבני הבית זוכה לאינטימיות ומרחב מחיה משלו. סוויטת השינה של בני הזוג גדולה ומוארת ותוכננה בקפידה על מנת לנצל בצורה המיטבית את החלל. שטחה למעלה מ-30 מ”ר ובמרכזה מיטת FREE STANDING אלגנטית ומרשימה מדגם Crossover Night מבית המותג האיטלקי GAMMA אותה ניתקה מהקיר על מנת להרוויח מקום אחסון נוסף. ארון הבגדים נסתר מבעד לדלתות זכוכית בלשית שעם הדלקת האורות נעשות שקופות כמעט לחלוטין. 

בחדר הרחצה של בני הזוג שילבה סלע בין ריצוף אבן לפרקט שנפרסו באלכסון על מנת לייצר פרספקטיבה של גודל ולהרחיב באופן רעיוני את שטח הפרוזדור. עבור חדר הרחצה בחרה בחומרים נקיים ומינימליסטים כמו קוריאן המשמש לאדנית המקלחון ולמשטח הכיור ומראה מעושנת שמחפה את מגירות הארון.

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]