חשיפה לצפון

מעצב: עופר בן אברהם
צילומי פרויקט: עינת דקל

העשור החולף היווה נקודת ציון משמעותית בחייו של מעצב הפנים עופר בן אברהם. התחום היצירתי והמופלא, שלדבריו קסם לו מאז ומתמיד וזרם בעורקיו, הפך מחלום למציאות עת רכש, מיד לאחר נישואיו, דירה בעירו כרמיאל וחולל בה מהפך. מאז הפך לשם דבר וחתימת ידו המקורית ניכרת במגוון פרויקטים פרטיים ומסחריים באזור הצפון.

הוא הגיע לתחום לגמרי במקרה ומעולם לא הוכשר באופן פורמלי אך מספיקה הצצה בעיצוביו של עופר בן אברהם על מנת להיווכח בכישרונו. כיום, כשמאחוריו כבר עשור של ניסיון, הוא נחשב לאחד ממעצבי הפנים העסוקים בצפון.

“הכל החל מיד אחרי שנישאתי לרעייתי”, משחזר המעצב בראיון שערכנו עימו. “רכשנו דירת שלושה חדרים סטנדרטית בכרמיאל ומהרגע שפסעתי בה לראשונה ראיתי בעיני רוחי כיצד אני מתעתד לשדרג אותה ואיך אני צופה שתראה התום התהליך. התכנון היה אינטואיטיבי, על פי מה שראיתי בדמיון ולתדהמתי התוצאה היתה מרהיבה. העיצוב המיוחד והמקורי גרם לאנשים רבים לפקוד את הבית, להתרשם מהריהוט ,מהתאורה ומהאבזור שתרם רבות לייחודיות של כל חלל”.

כך החלו לפנות אליו לעזרה חברים ומכרים שביקשו את חוות דעתו על תכנון בתיהם ודירותיהם. “עזרתי להם בחפץ לב וללא תשלום כמובן ואחרי תקופה, כשהבחנתי שזרם האנשים שפונים אליי הולך וגדל, החלטתי להשתמש בכישורי ולעבוד בתחום”, הוא משחזר. “בתחילת דרכי עבדתי עם קבלן מקומי שקנה בתים להשקעה ותפקידי היה לעצב אותם על מנת להעלות את שווים בשוק. עם הזמן התחלתי לעצב צימרים, וילות יוקרתיות וכן אולמות תצוגה. בתוך כך, לקחתי גם חלק בשחזור מבנים ישנים בראש פינה ובעיר העתיקה בצפת, בפרויקטים הללו תוך הקפדתי לשמור על ערכם ההיסטורי ולרתום את העיצוב להעצמת הנוף הקסום והפסטורלי באזור. בזכות אותה עשייה הפכתי לדמות ידועה וזרם הלקוחות שהגיע לפתחי רק הלך וגבר. תוך כדי תנועה הבנתי שבתחום העיצוב השמיים הם הגבול ועד כמה דמיון ויצירתיות יכולים לברוא תוצרים שונים, מיוחדים ומעוררי השראה.

בן אברהם מחשיב עצמו כמעצב חריג בנוף: “לפני שנים, כשחזרתי בתשובה, עלו בי תהיות רבות, אחת המרכזיות שבהן היתה האם דת ועיצוב בכלל יכולים ללכת יחד”, הוא מספר. “בצער בחרתי להתרחק מעט מהתחום, קשה היה לי לדמיין כיצד שני העולמות הללו יכולים להשתלב, אך מהר מאוד הבנתי שאהבתי לעיצוב יכולה להתממש גם בעולם הדתי ואפילו להוות יתרון. המגזר הדתי פתוח היום מאי פעם לאסתטיקה ועיצוב, הרי לא בכדי כתוב במקורות: “אדם צריך 3 דברים – אישה נאה, כלים נאים, ודירה נאה..”. יתרה מכך, הדת מכוונת אותי למנף את העיצוב למקומות שלי, כך למשל בקרוב אני מוציא ליין חדש של מזוזות ייחודיות שיהוו את  סימן ההיכר שלי בכל בית או עסק אותו אני מעצב”.

אחר הפרויקטים הבולטים שסיים בן אברהם לאחרונה הוא פרויקט שעיצב עבור משפחה בת שבע נפשות- זוג הורים, שניהם אנשי עסקים מצליחים להם עסקים בארץ ובחו”ל וחמשת ילדיהם. “הבית ממוקם באחת משכונות הווילות הפסטורליות בכרמיאל ובקשתם העיקרית של בני הזוג היתה להקנות לו מראה מודרני, אלגנטי ומרשים בקווים נקיים ובד בבד לשמר בו אווירה חמה, ביתית ומזמינה.

האסתטיקה המוקפדת בולטת בכל פינה בבית. בן אברהם השכיל לשלב בין קווים גיאומטריים ישרים ונקיים לחומריות טקסטורלית וטבעית על טהרת העץ והאבן וכן שימוש באלמנטים עשויים עור וברזל.  התוצאה אלגנטית, מלוכדת ומאוד מזמינה.

עבור הסלון בחר המעצב במערכת ישיבה המורכבת משתי ספות תלת מושביות מרופדות עור איכותי בגוון כהה מדגם RALPH של מותג היוקרה האיטלקי GAMMA, שהוצבו בסימטריה מושלמת האחת מול השנייה. צמד הספות משתלבות בהרמוניה בקונספט החלל. הן מתאפיינות במושבים עמוקים ומפנקים ובקווים ישרים ומודרניים, חלקם זוויתיים. להשלמת המראה בחר בן אברהם בצמד כורסאות מדגם MARGOT מרופדות עור טבעי בגוון אפרפר ולהן רגלי מתכת בגוון Dark.Chrome Titanium שמקנה להן מראה מרחף ואוורירי בחלל. בנוסף, שילב שולחנות סלוניים מדגמי TO5 ו-TO7  להם רגליים מרופדות עור הנקשר לריפוד מערכת הישיבה. כהד לסגנון המודרני והמהוקצע בחר המעצב עבור האי במטבח כיסאות בר אלגנטיים ותמירים מדגם KUGA בעלי רגלי מתכת מדוקקות, מרופדים עור נאפה שחור.

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]