בית לכל החיים

כשהילדים עזבו את הבית, הם החליטו לבנות את הבית האחרון עבורם – בית קיט מודרני וחם עם תקרה בגובה 6 מ’ וחיבור מיוחד בין החוץ לפנים

אדריכלות ועיצוב פנים: איל ואלונה אפל
מיקום: מרכז הארץ
דיירים: זוג
שטח המגרש: כדונם
ריהוט: אליתה ליווינג
צילום: אלעד גונן

 

לכל זוג יש את השלב במעגל החיים בו הילדים עוזבים את הקן ובפניהם עומדת ההחלטה על מעבר לבית חדש, שיתאים למידותיהם העדכניות. רבים בוחרים לעבור לבית קטן יותר, אך הסיפור של בני הזוג שלבתיהם אנחנו מגיעים, שונה לגמרי. “מה שתכננו זה ממש ‘הבית האחרון שלהם'”, מתחילה את הסיור בנכס מעצבת הפנים אלונה אפל, שיחד עם בן זוגה האדריכל איל, אמונים על התכנון והעיצוב של הבית. “הם ביקשו שתהיה תחושה של בית קיט אבל כזה שגרים בו, כזה שיהיה מאוד נוח לאירוח הילדים בסופ”ש”, היא מתחילה.

מבחינת הסגנון העיצובי, אנחנו רואים מולנו בית מודרני עם נגיעות חמות. “השתמשנו בפלטת צבעים של בז’, אפור וחום, פחות לבן”, מסבירה אפל. “בחרנו בגוונים חמימים יותר ולא בגוונים של לבן ואפור שנחשבים ליותר טרנדיים היום. העיצוב מאוד רגוע, מינימליסטי ולא עמוס בדברים. ללקוחות היה חשוב שהבית יהיה קליל”.

כדי לשמור על הקו הקליל והנקי, העמדנו בסלון העמדנו ישיבה תלת מושבית בצבע אפור כהה מדגם RALPH ששולבה עם שזלונג ישיבה מאותו הדגם, גם הוא באפור כהה. שני שולחנות קפה מדגם TOKIO האחד בצבע אפור פחם ושני בצבע אפור חאקי נבחרו שניהם עם רגלי מתכת בצבע זהב כדי לתת להם מראה של תכשיט המקשט את הסלון. כדי להשלים את המראה שולבה בסלון כרית רביצה בדוגמת פסים.

“בקומת הקרקע מיקמנו את סוויטת ההורים שמשקיפה לבריכה, עם אמבטיה פרי סטנדינג וגם מקלחון. בקומה התחתונה יש סוויטה נוספת שמשמשת לאירוח בסופי שבוע כשהילדים מגיעים, וגם בקומה השנייה יש שתי סוויטות מאוד גדולות, עם סלון ומטבחון, שמתאימות גם הן לאירוח בסופ”ש. לריצוף השתמשנו בגרניט פורצלן ובקיר של המדרגות עשינו סוג של שליכטה בגוון כהה שיכניס חמימות לאזור ויבליט את המדרגות המרחפות שעשויות עץ שמתכתב עם הנגרות של הסלון ממול ומייצר את החיבור. גם למטבח בחרנו גוונים שמייצרים קונטרסט של חום וקור. בתאורה שילבנו נגיעות עדינות של זהב, שהלקוחה מאוד אוהבת וכיסאות בר מדגם  EVA BAR“.

האתגר ליצור בית חמים הופך לקשה עוד יותר, כשמול עינינו מתגלה תקרה גבוהה ומרשימה במיוחד בגובה 6 מ’ בחלל המרכזי. “בגלל שידענו שרוב ההתנהלות בבית תהיה בקומה אחת רצינו ליצור משהו ייחודי, לא משהו שהוא יחסית רגיל. רצינו לתת לקומה הראשונה עוצמה ועשינו את זה באמצעות התקרה הגבוהה והמפתחים הגדולים שמקיפים את הבית. הלקוחות מאוד התחברו לרעיון הזה. כשנכנסים אל תוך הבית הוא לא נותן תחושה של אולם ספורט או משהו גדול מידי, כי הצלחנו ליצור חמימות בגוונים ובחומרים בהם השתמשנו. כשנכנסים אל הבית יש תחושה חמה”, לדברי המעצבת.

ממבט ראשון, עוד לפני שנכנסים לבית, ניתן לחשוב שמדובר בבית סולידי על פי החזית שלו, שמעט נבלעת בסביבה היוקרתית. אך כשנכנסים בשער רואים את המרחבים, הגובה, החצר והבריכה הענקית שמשתרעת על פני שטח גדול. מהכניסה לבית ניתן להבחין כיצד החוץ משתקף פנימה. “הכניסה לבית מאוד רחבה והשתמשנו בחומרים טבעיים לריצוף, שמסייעים לתחושת המרחב. גם דלת הכניסה ענקית וממנה אפשר לראות את כל הבית עד הבריכה, הכל פתוח. בנוסף לכך, רצינו להעצים את החלל המרכזי וכמו שאמרתי, הלקוחות מאוד התחברו לרעיון של המפתחים הגדולים, שעזרו לנו לחבר את החוץ לפנים. זה היה לנו מאוד חשוב. בעצם נוצר מצב שאין הפרדה בין הבית לגינה. זה בא לידי ביטוי גם בפרגולה מאוד גבוהה וזה ממחיש את ההמשך הרציף בין הפנים לחוץ”, מסכמת אפל.

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]