למצוא את האיזון הנכון: כך תשלבו את הטרנדים לשנת 2020 במרחב הביתי

צלם: עודד סמדר
מעצבת פנים: אורלי אמיתי
ריהוט: אליתה ליוינג 

במציאות החיים הדינמית והתובענית של היום רובנו שואפים למצוא את האיזונים הנכונים: בין קריירה למשפחה, בין נהנתנות לאורח חיים בריא וכשזה נוגע לעיצוב הבית, אנו מחפשים עיצוב נעים, טרנדי ויוקרתי שיפיח חיים חדשים.

בשנים האחרונות פרץ עיצוב הבית את תקרת הזכוכית והפך לאחד הנדבכים החשובים בחיי הישראלים. לצד הפאן האסתטי, השכלנו להבין שעיצוב נכון הוא ערובה לאיכות חיים ומשפיע גם על התחושות ומצב הרוח שלנו. ב-2020 אנו כמהים לבית ייחודי ומאוזן, עם ניחוחות יוקרה, טרנדי ועכשווי, לצד נגיעות נוסטלגיות ואישיות שמוסיפות לחלל חמימות ושפע של אופי.

“הסלון כחלל חשוב ומרכזי הוא מקרה בוחן מצוין לתפישת עיצוב זאת”, מסבירה אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוינג המתמחה בייבוא מותגי עיצוב יוקרתיים מהמובילים בעולם. “אנחנו הישראלים, שאוהבים לארח ולבלות בחיק המשפחה, משתמשים בחלל הסלון באופן תדיר וככזה אנחנו משקיעים בעיצובו זמן, מחשבה ומאמץ. על מנת להפוך אותו לשונה, מקורי ומזמין המלצה חמה היא ליצור מעטפת קלאסית, ניטרלית, בה הפריטים הגדולים שיש להם מסה ונוכחות בחלל יהוו רקעים דומיננטיים. השכבה הראשונה, שכוללת את הקירות, הריצפה, הווילונות ואת הרהיטים המאסיביים, היא הבהירה והחלקה ביותר. על גבה פורשים טון על טון כך שהגוונים משתנים בהדרגה מבהיר לכהה. הפריטים הקטנים, כמו כריות, חפצי האמנות והאקססוריז, הם גם הנועזים, העשירים  והאופנתיים ביותר, בצבעוניות, בטקסטורה ובדוגמה. הם אלה שיוצרים את הדרמה ואפקט ה-WOW שכולנו רוצים ליצור בחלל החשוב הזה ובאותה נשימה, קל להחליפם אם וכאשר מתחשק”.

בתוך כך, מערכת הישיבה נתפסת כיסוד חשוב ודומיננטי במראה הסלון: לדברי גוהר בן הרוש “זוהי הפינה עליה אנו יושבים או מתפרקדים במשך שעות ארוכות לכן היא צריכה להיות נוחה ומפנקת במיוחד. חשוב במיוחד לבחור בפינה שתתאים במדויק למבנה ולפרופורציות החלל כך שניתן יהיה להציב אותה בפוזיציה אופטימלית שתאפשר זרימה פתוחה וטבעית. ישנן כיום שפע של אלטרנטיבות להשיג את האיזון המבוקש. כך למשל מערכות הישיבה של המותג האיטלקי  GAMMA, שידועות בזכות העיצוב המודרני והמהוקצע, שומרות על קו אלגנטי, מרווחות, עמוקות ומפנקות מבלי שיתפסו נפח רב בחלל”.

אותה גישה נכונה לגבי פריטים כמו שולחנות הקפה והצד, השידות, הקומודות והמזנונים בחלל. לדברי גוהר בן הרוש, “גם במקרה הזה חשוב לבחון את ממדי הרהיטים, לבחור בפריטים נקיים ומעודנים ובצבעוניות ניטרלית שתבליט ותעצים את הפריטים המשלימים ועם זאת, גם אפשר לעלות שלב  עם טוויסט- לבחור רגליים יותר פיסוליות ממתכות שונות ובגימורים שונים, קווים גיאומטריים ארכיטקטוניים או לחילופין רכים ומעוגלים, תלוי בקונספט העיצוב בחלל, כפי שמציע המותג האיטלקי BONTEMPI. ניתן גם לבחור ברגליים או בפרזול בצבעוניות התואמת את זו של האקססוריז. לשמחתנו יש כיום מותגים בינלאומיים רבים שמאפשרים לנו לעשות את ההתאמות האלה, שמייצרים ומרכיבים את הרהיטים CUSTOM MADE, בהתאמה מלאה לחלל ולצרכים שלנו.  ככלל, אפשר להקביל את שיטת העבודה בשכבות לאופנה- כל אישה חייבת בארון שמלת קוקטייל קלאסית שחורה שהיא הבסיס לכל לוק, לשינוי הגדול במראה גורמים התיק, התכשיטים, הנעלים והתכשיטים שמתווספים לה ויכולים להפוך את הטוטאל לוק ב-180 מעלות”.

ואכן, מסתבר שממש כמו באופנה, גם בעיצוב הבית הטרנדים מתחלפים. זוהי בדיוק הסיבה שאם כבר החלטתם לעצב את הסלון שלכם על פי טרנד מסוים, תעשו זאת בעזרת עזרים נלווים. כך למשל מציינת גוהר בן הרוש בעיצוב הבית ל-2020 מככבים גווני הפסטל, הכחול והוורוד. “עוד בולטים בטרנדים לשנה הקרובה השימוש בקטיפה, חומרים טבעיים ושפע של מתכות בהן ברונזה, פליז ו-ROSE GOLD.  היא מסכמת כי, “איפוק הוא שם המשחק ואת הטרנדים החדשים משלבים בנגיעות, זה יכול להיות גוון השטיח, מסגרת התמונה כריות נוי או תפר צבעוני בכורסא בגוון ניטרלי”.

זאת ועוד מסבירה , גוהר בן הרוש, כי “פינת האוכל שמשקיפה לסלון, מומלץ שתתכתב בנגיעות עדינות ומסוגננות, בין אם זה בזכות צבעוניות, שימוש בחומרים או סגנון עיצוב. לדוגמא – פינת אוכל עם כסאות מאותה קולקצייה של שולחן הקפה הסלוני, או שימוש זהה ברגלי השולחן הסלוני והאוכל, או בחירת גופי תאורה דומים באותם חללים. בחרו חוט המקשר בין החללים.”

לסיכום, בין אם אתם רוצים או לא רוצים להיות טרנדיים ועדכניים, אין ספק שבסופו של יום כולנו כמהים לחזור לבית מפנק, לארח בסטייל, ליהנות מפינות חמד ביתיות, להתרווח, לנוח, ולהירגע. השקיעו בבית – ביתכם הוא מבצרכם.

לעדכונים נוספים וצפייה בקטלוג היכנסו לאתר אליתה והירשמו לניוזלטר שלנו>

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]