תאווה לעיניים

תכנון ועיצוב: אדר’ ומעצבת הפנים לאנה אנדרוסון
צילום פרויקט: אורן עמוס

מול הפרויקטים של האדריכלית ומעצבת הפנים לאנה אנדרוסון קשה להישאר אדישים שכן מדובר במפגן ראווה מרהיב של איזונים נכונים בין מסות, נפחים וממדים. האסתטיקה האלגנטית והמוקפדת, והשימוש המושכל בצבעים וחומרים המאפיינים את חתימת ידה באים לידי ביטוי גם בדירה אותה תכננה ועיצבה בעיר מודיעין. דירה הצופה אל נוף פתוח ומעורר השראה ומספקת עיצוב לעילא, תרבותי ומרשים.

לאנה אנדרוסון, אדריכלית ומעצבת פנים היא אדריכלית החודש שלנו ולא בכדי. היא בוגרת האוניברסיטה לבניה אזרחית באוקראינה, בעלת תואר שני במגמת אדריכלות וב-15 השנים מאז ייסדה את הסטודיו שלה הספיקה לתכנן מעל ל-10,000 מ”ר בנויים,   והוציאה תחת ידה בתים פרטים, דירות,  מלונות, מרפאות וחנויות- פרויקטים מהמרשימים והמוקפדים שנוצרו כאן בישראל.

“תכננתי למעלה מ 120 פרויקטים בהיקיפים שונים, החל משטח של 30 מ”ר ועד 500 מ”ר”, היא מסבירה בראיון שערכנו עמה. “אני שמחה ומאושרת שהסטודיו מהווה בית ללקוחות מרוצים ומאמינה שזהו תוצר של ליווי אדריכלי חוויתי ומעמיק הכולל תהליך מובנה ומדויק בו הלקוח, צרכיו, ומאווייו הם המרכז. אנחנו מקפידים לייצר לכל אחת ואחד מהם, ולכל אורכו של התהליך, חוויה  נעימה, אמפתית, אמינה ומתחשבת- מבניית הפרוגרמה ושלבי התכנון הראשוניים ועד גזירת הסרט האדום”

“אני מאמינה בתכנון פרקטי, חכם ומקורי, שמותאם בקפידה למידותיו של המזמין ומספק בפועל אווירה נקיה, מתוחכמת ויוקרתית. ככלל, תפיסת עולמי כאדריכלית היא שאחד מתפקידיו העיקריים של חלל הוא לייצר תחושות, חוויות וריגושים בקרב השוהים בו וזהו נדבך שאני מקפידה לתת עליו את הדעת בכל פרויקט”.

כך גם בפרויקט שתכננה עבור זוג הורים להם שלושה ילדים- האם אשת הייטק והאב בנקאי. ביתם הבכורה סטודנטית שכבר פרחה מהקן ומגיעה מפעם לפעם לבקר. הבן האמצעי רק סיים את הצבא ומתכונן ללימודי רפואה, והצעיר בן 10.

אני מרגישה שזכיתי בפרויקט הזה משום שכבר בתחילתו אני ובעלי הדירה מצאנו שפה משותפת והם נתנו בי אמון מוחלט בזכותו הפרויקט הושלם במהירות ובקלות והתוצאה מעידה על כך”, משתפת אנדרוסון. “הדירה ממוקמת בבניין מגורים מטופח במודיעין והודות למיקומה ולגובהה נגלים מבעד לפתחיה נופים הרריים עוצרי נשימה. שטחה כ-140 מ”ר ובה 5 חדרים. במסגרת העבודה היא עברה שיפוץ יסודי הכולל שינוי מיקומי  קירות, החלפת תשתיות וכמובן בחירת חומרי גמר ועיצוב מא’ ועד ת'”.

“בקשתם של בעלי הבית היתה ליצור עבורם דירה מסוגננת, נעימה, פונקציונאלית ונוחה לחיים”, היא מוסיפה.” הם ביקשו להתאים את התכנית החדשה לצרכיהם העכשווים שכן הם מרבים לארח וזקוקים לחלל גדול דיו בו יוכלו לארח המשפחה והחברים. כחלק אינטגרלי מתהליך התכנון הקפדנו למצוא עבורם שפע של פתרונות אחסון יצירתיים בכמות שטח לא גדולה באופן יחסי. בתוך כך, חשוב היה להם לקבל חלל מואר וממוזג ומכיוון שגובה הדירה אינו מאפשר הנמכות תקרה, מצאנו פתרונות יצירתיים גם למיקומי המזגנים שמוסבים מבעד לפרטי הנגרות. בפועל התקרה הונמכה חלקית על מנת לשלב גופי תאורה שקועים וליצור הפרדה אופטימלית בין הסלון למטבח”.

כחלק מהתכנית החדשה גיבשה האדריכלית תכנית מערך ריהוט במסגרתה הגדירה את פרופורציות הרהיטים וההדמיה שבנתה סייעה להגדיר את הקונספט והסגנון. “הבעלי הדירה שאפו כבר מההתחלה לשלב פריטים איכותיים, אסתטיים ומוקפדים לכן בחרנו לרכוש רבים מהם באליתה ליוינג. כמו כן, באולם התצוגה מצאנו פרטים דקורטיביים משלימים שסייעו לנו מאוד ליצור חלל פנים מודרני, מסוגנן ועכשוי ובאותו זמן מאוד רגוע וקלאסי שישמש את המשפחה לאורך שנים”, מסבירה אנדרוסון.

כך למשל, עבור הסלון נבחרה מערכת ישיבה תלת מושבית מדגם RALPH של מותג העילית האיטלקי BONTEMPI CASA, מרופדת עור איכותי בגוון אפור שחור ורגלי מתכת בגוון Dark Chrome Titanium. לצידה שולב שולחן קפה ומינימליסטי מדגם 08, מרופד עור ובעל פלטת זכוכית מושחרת אלגנטית.

עבור פינת האוכל בחרה בשולחן נפתח מדגם Artistico בעל משטח עליון עשוי זכוכית velvet matt בגוון חאקי-אפרפר ורגלי מתכת בגוון נחושת עתיק. “זהו הפריט האהוב עלי בדירה, אהבה ממבט ראשון”, משתפת אנדרוסון. “הרגליים הפיסוליות הופכות אותו לפריט אומנות לכל דבר ומעבר לכך שהוא מחבר סביבו בין כל פני המשפחה, הוא מהווה מבחינתי FOCAL POINT של ממש בבית”.

אנדרסון השכילה לשדך לשולחן הייחודי כסאות אוכל מדגם CLARA מרופדים עור איכותי WATERPROOF NABUK בגוון אפור ואלגנטי ורגלי מתכת בגוון נחושת המשתלב היטב עם צבעוניות רגלי השולחן.

סוויטת השינה של בני הזוג גם היא עוצבה בקפידה. לשם, בחרה עבורם האדריכלית במיטת WILD נוחה ומפנקת וכן בשולחן כתיבה אלגנטי במיוחד מדגם  Secretבעל משטח עליון מחופה פורניר אלון בגוון פחם, מדף SUPER MARBLE קרמי ורגלי מתכת בגוון נחושת עתיק. הכיסא המסתובב אותו בחרה לשדך לשולחן הינו מסדרת MOOD עשוי גוף פוליפרופילן- חומר אקרילי אלסטי ואיכותי שרופד בד קטיפה בגוון תכול ירקרק. רגלי המתכת בגוון נחושת תואמות את אלה של השולחן.

ליצירת קשר עם האדריכלית היכנסו לחשבון האינסטגרם או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]