כוכב הצפון

קרדיטים:
תכנון אדריכלי, עיצוב גינה ועיצוב פנים: סטודיו מיכל מטלון – HomeMaker
צילום: אורית ארנון
סטיילינג לצילומים: לייזה זיו

 

בעיצומה של קרירה מצליחה בתעשיית ההייטק החליטה מעצבת הפנים מיכל מטלון לחשב מסלול מחדש והמרוויחים הגדולים הם ללא ספק אנחנו- חובבי העיצוב באשר הם. ב-12 השנים האחרונות היא לא עוצרת לרגע ואמונה על עשרות רבות של פרויקטים מוקפדים ומדויקים שקולעים לטעמם ואורחות חייהם של בעליהם המאושרים. ניכר כי כל פרויקט שלה שונה מקודמו הודות לשילובים מתוחכמים של טקסטורות, חומרים וצבעים במינונים שונים והתוצאה? חללים אלגנטיים, עתירי שיק שעושים חשק להישאב לתוכם, לחוות ופשוט להישאר.

מיכל מטלון היא מאותם אמיצים שהחליטו בעיצומה של קריירה מצליחה להתמסר לחלום. אחרי  לימודי הנדסה, תעשיה וניהול ושנים במהלכן כיכבה בתעשיית ההייטק הישראלית עשתה שינוי של 180 מעלות ופנתה ללימודי עיצוב פנים בבית הספר היוקרתי של ברברה ברזין, במהלכם עברה גם סטאז’. מיד בסיומם פתחה את Michal Matlon-Home Maker ומאז היא חתומה על שפע פרויקטים פרטיים, מסחריים ומוסדיים בהם בתי ודירות יוקרה, יחידות נופש קסומות ששוכנות במבנים עות’מאנים לשימור בעכו העתיקה ועוד רבים. הפרויקטים עליהם היא אמונה זוכים להצלחה והוקרה ולא בכדי- לצד פתרונות פונקציונליים וארגונומיים מתוחכמים משלבת מטלון אלמנטים וסגנונות מעולמות תוכן שונים, לעיתים אף מנוגדים שיחד יוצרים חללים מלוכדים, מלאי אופים ומרשימים.

דוגמה לכך הוא בית עץ סקנדינבי אותו תכננה מראשיתו ועד סופו באחת המושבות הפסטורליות בצפון עבור משפחה בת 6 נפשות: זוג ואבעת ילדיהם- שניים מהם מתבגרים ושניים נוספים בוגרים. “שטח הבית כ-250 מ”ר, יש בו 5 חדרי שינה והוא בנוי כולו על קומה אחת”, מסבירה המעצבת בראיון שערכנו עימה. “בני הזוג הגיעו אלי עם חשיבה על בית בן שתי קומות על מנת שיכלול את כלל הפונקציות שחלמו עליהם. יחד עם זאת, כאשר המגרש הוא מספיק גדול, ההעדפה היא לנסות לייצר פתרון של מפלס אחד שחוסך מדרגות מיותרות ומייצר חלל גדול שנותן פתרון לכל יושבי הבית וכך עשינו. בתוך כך, בתכנון החלל הציבורי היה חשוב לנו ליצור קשר עין בלתי אמצעי עם הגינה והנוף. לשם כך תכננתי ויטרינה גדולה בעלת פרופילים אלגנטיים ומינימליסטים שיוצרת חציצה אוורירית וכמעט בלתי נראית בין שתי הזירות- החוץ והפנים. כפועל יוצא ההעמדה של הסלון, מטבח ופינת האוכל היתה חייבת להיפרס באופן כזה שכל הפונקציות האלה ייהנו מהנוף של הבריכה המרגיע”.

“תהליך התכנון והבנייה של הבית היה מאתגר מכיוון שעל אף גודלו נעשה מאמץ לתת תחושה כמה שיותר נעימה, חמימה וביתית”, משחזרת מטלון. “בקשתם של בני הזוג היתה לתכנן מרחב מגורים שמזכיר את בתי העץ של פעם, אלה אפופי הרוך והפשטות, אך יחד עם זאת שיהיה מודרני, פרקטי וקל לתחזוקה. כך למשל נושא עליו שמנו דגש עוד משלבי תכנון המבנה הם התקרה והגג שבמתכוון אינם גבוהים מידי וגובהו המקסימלי של הרכס אינו עובר את גובה ארבעת המטרים. על מנת לתת תחושה נעימה וחמימה של בית כפרי הוחלט לחפות מבפנים את הגג היצוק והמשופע בלוחות של פרקט עץ אלון גושני בגוון מעט בהיר יותר מהגוון של הפרקט על הרצפה. עבודת החיפוי היתה מורכבת בשל החיבורים עם הקירות בזויות ובגבהים שונים. השתמשנו בפס ניתוק שייוצר במיוחד לכאן. אלמנט נוסף שיישמנו בחלל הציבורי היה טיח מיוחד ועדין מאד מסוג Bealmortex  שמייצר תחושה חמימה ומיוחדת”.

“בקשתם של בני הזוג היתה לתכנן סוויטת ההורים שצופה אל הבריכה והנוף ועם זאת תישאר מנותקת מחדרי הילדים. מאחר וכל הבית תוכנן על קומה אחת היה קושי לייצר את ההפרדה הזאת ועשינו זאת בעזרת מסדרון שמקיף את הקמין כאשר מצדו האחד ארון עמוק של אחסון כללי ומצדו השני חלון רחב ידיים ששוטף את המסדרון באור. בנוסף לכך, כשדלת חדר ההורים פתוחה מתקבל מראה נפלא של focal point  עם הכחול של הבריכה בקצה המסדרון. גם בתכנון חדר העבודה הושקעה מחשבה רבה והקפדנו שמצד אחד מי שישב שם יוכל לעבוד בצורה מנותקת לחלוטין מהנעשה בבית ע”י סגירת דלתות הברזל והווילונות האטומים ומצד שני כשמתאפשר ניתן לפתוח לחלוטין את הווילונות והדלת ולהיות חלק מההוויה בבית וליהנות ממראה החצר גם בזמן הישיבה בשולחן העבודה. בנוסף לכך היה חשוב לנו שחדר העבודה יהיה ממוקם יחסית בכניסה לבית כך שאם מגיע אליו אדם זר לא יצטרך ממש להיכנס לתוך האזור הפרטי של הבית”.

מכביש הגישה שרוצף באבן צפחה בהירה נכנסים הבאים למבואה חיצונית מנוקדת בצמחייה פראית. דלת הכניסה עשויה עץ במבוק ומשתלבת בקו אפס עם הקיר החיצוני. מימין למבואה רחבת הידיים מראת גוף גדולה ולאחריה כניסה לשירותי אורחים מוצנעים. משמאלה קירות זכוכית וברזל של חדר העבודה המרשים שעוצב בסגנון חם אך מינימליסטי, לאחריו כניסה מוצנעת לאזור שירות הכולל ארונות אחסון רחבים, ממ”ד וחדר כביסה נוח, פרקטי ומואר מאד.

בהמשך נגלה מטבח רחב ידיים ומואר ובו חזיתות ארונות גבוהים  מחופות עץ אלון, וחזיתות תחתונות בגוון כחול- אפרפר. “אחד הדברים שהיה חשוב לנו במטבח היה להאיר אותו כמה שיותר באור שמש נעימה. ולכן הוספנו דלת אלומיניום שקופה ומינימליסטית שנכנסת לכיס בקיר ומובילה אל ערוגות התבלינים שמאחורי המטבח. בנוסף התעקשנו ששני החלונות מעל השיש יפגשו בפינה מינימליסטית נפתחת ללא עמוד חוצץ. המטבח שופע מקומות אחסון, משטחי עבודה רחבים וישיבה נוחה ומשפחתית באזור האי הגדול. לטובת העניין בחרה מטלון בכיסאות בר מדגם CLARA של מותג העל האיטלקי BONTEMPI CASA  מרופדים עור בגוון ירוק בהיר.

ממול המטבח נמצאת פינת אוכל מרשימה במיוחד מדגם Artistico עשויה רגלי מתכת בגוון אפור פחם ופלטת עץ מלא בגוון טבעי אליו שידכה כיסאות CLARA מרופדים ריפוד WATERPROOF NABUK בגוון אפור כהה אלגנטי ומרשים.

בהמשך ישיר נמצא הסלון אשר פונה מצידו האחד לכיוון בריכה ומעברו השני לקמין גז מרשים ורחב ידיים. מטלון בחרה לאזור זה ריהוט רך ומפנק. כך למשל מערכת ישיבה מדגם KONG הכוללת מערכת דו מושבית עמוקה ושזלונג מרופדים בד עשיר בגוון ירקרק. לצידה ספת KONG  נוספת בגוון אפור כהה. במרכז הסלון שילבה צמד שולחנות ייחודיים מורכבים מרגלי עץ טבעי תואמות לרגלי מערכת הישיבה ומשטחים מרופדים עור בגוון אפור כהה.

“את קיר הטלוויזיה עיבנו  ויצרנו מעין “קובייה” דקורטיבית ופונקציונלית שמצד אחד משמשת להסתרת מערכות  רבות ואחסון ומצד שני מהווה הפרדה בין הסלון לבין המעבר המוצנע ליחידת ההורים”, מוסיפה המעצבת. “הפסנתר- שהוא מהפריטים הבודדים שבעלי הבית  הביאו איתם מביתם הקודם- קיבל מקום של כבוד בנישה המרכזית בסלון. מעליו מדף ברזל מדוקק ולבן במראה מינימלי”.

ליצירת קשר עם המעצבת היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]