המרענן הרשמי של הקיץ

צילום: אלעד גונן

 

אוגוסט כבר כאן, הטמפרטורות בשיאן, וכשהלחות בחוץ שוברת שיאים כל מה שמתחשק זה ללבוש בגד ים ולקפוץ היישר למי הבריכה המרעננים. לכבוד הקיץ שהגיע, בחרנו להציג בפניכם פרויקט מוקפד ויוצא דופן של האדריכל ומעצב הפנים איציק ניב, שהשכיל ליצור ללקוחותיו חווית מגורים דינמית, מכילה, מעוררת השראה ובהחלט בלתי נשכחת.

שמו של האדריכל ומעצב הפנים איציק ניב ידוע ומוכר היטב בסצנה המקצועית המקומית ולא בכדי- את דרכו המקצועית החל לפני כ-20 שנה וב-2003 הקים את משרד הבוטיק שלו. מאז ועד היום הספיק יחד עם צוותו לתכנן ולעצב אין ספור בתי יוקרה, מבני משרדים ובתי עסק.

“כשמאחורי המון שנות ניסיון הבנתי שהיכולת להתחבר ולהבין את מהות הפרויקט ואופי הלקוחות טמון ביצירת סינרגיה בין צרכים, קוֹנְטֶקְסְט וחלומות”, הוא מסביר בראיון שערכנו עמו. “בשלב הבא, תפקידו של המתכנן לתרגם את כל המורכבות לביטוי פיזי שירגיש נכון דרך הפריזמה שלו כמתכנן וכמובן דרך עיני הלקוחות. אני גאה בכל הפרויקטים שתכננתי אך אלה שאני אוהב במיוחד הם אותם פרויקטים בהם העיצוב עמד בראש סדרי העדיפויות, גם של הלקוח עצמו, מה שאפשר התייחסות רצינית לפרטים גדולים כקטנים וגרם לתהליך להיות עמוק ועשיר יותר. הרתמות כל הצדדים המעורבים למשימה מייצר חיבור רגשי הרבה יותר עמוק. פרויקט בעל מורכבות גדולה מבחינת סטרוקטורה , חומרים, מערכות וצרכים טכנולוגיים  מציב אתגר גדול מאד וטומן בחובו סיפוק לא קטן”.

תפיסת עולמו של ניב מושתתת על הראיה הבסיסית של “כאן ועכשיו”- תפיסה חדשנית, מודרנית, נטולת גחמות וקישוטיות. מרבית מעיצוביו מינימליסטיים ביסודם וניכר שהוא מתחשב במיקום הפרויקט על מרכיביו. הקונספט האדריכלי הינו פשוט ונקי, תוך חיפוש מתמיד לערך מוסף המחבר את הפרויקט לקונטקסט המקומי.

כך גם בבית שתכנן ועיצב בקיסריה עבור בני זוג שהחליטו לבנות בית חדש בישוב על מנת להתגורר בקרבת ילדיהם שנישאו והקימו משפחות. “זהו בית שאני אוהב במיוחד. תהליך התכנון והעיצוב המורכב נצרב אצלי כחוויה מעצימה ומלאת סיפוק. החיבור עם הלקוחות היה מאד מיוחד והדיאלוג עמם על כל מה שקשור לתכנון ולעיצוב היה עשיר, מהנה ופורה במיוחד”. משחזר האדריכל.

הבית בנוי על שטח של מעט יותר מדונם ושטחו הבנוי הוא כ-380 מ”ר הנפרשים על פני קומה אחת. תכנון הפנים כולל חלל ציבורי רחב ידיים, שלושה חדרי שינה וסוויטת הורים גדולה ומרווחת במיוחד.  “הדרישה של בני הזוג היתה לייצר עבורם בית חד קומתי, פתוח ומואר, שיאפשר לארח את הילדים והנכדים בנוחות ובכיף. בחלוקת חלל הפנים הפרדנו בין אזור ההורים הפרטי לבין שאר אזורי הבית. יצרנו עבור בני המשפחה סביבת חוץ אולטימטיבית במרכזה גינה המשמשת כמרחב מפנק, נעים לשהייה ונוח לאירוח עם בריכת שחייה ומטבח חיצוני”. מספר האדריכל.

שפת הבית מודרנית-נקייה בעיקרה, אך בה בעת חמימה ומהולה בניחוח כפרי. דוגמה לכך הוא קיר מחופה בריקים שמעטר את החלל הציבורי. את הרצפה בחר ניב לחפות בפרקט עץ, הפתחים נתונים במסגרות אלומיניום בלגי כהות בגוון גרפיט ופלטת הצבעים בגוונים של אפור-שחור ולבן עם נגיעות של גווני צהוב חרדלי ושילובים מדודים של עץ. “פלטת הצבעים מלווה את כל אזורי הבית תוך יצירת רצף ויזואלי שמשרה תחושת נינוחות ושקט נעים לעין” מסביר ניב. “תאורת החלל משלבת תאורה טכנית-מינימליסטית עם גופים דקורטיביים החוברים לרוח העיצוב, כמו גוף מעודן עשוי זכוכית בפינת האוכל, או גופי תאורה עומדים שמייצרים אווירה ומהווים חלק בלתי נפרד משפתו הרגועה של החלל. פריטי הנגרות עוצבו ייעודית בשפה אחידה המשלבת מתכת ועץ, דוגמת הספרייה החוצצת בין הסלון והמטבח או שידת אחסון אורכית ונמוכה, שניצבת בצמוד לקיר הבריקים. לפינת הישיבה נבחרו פריטי ריהוט המשלבים מתכת ועור, וכשולחן קפה משמשים שני שולחנות בגבהים שונים עשויים מתכת ומשטחי שיש האחד מלבני, נמוך וגדול יותר, והשני שכמו ‘מתלבש’ על צדו האחד”.

הריהוט שבחר ניב עבור חללי הבית השונים היה חייב להיות מוקפד מאד ביסודו , מינימליסטי ונקי בעיצובו  אך מלא בחום היוצר אוירה ביתית רכה ומזמינה. ” בחרתי ברהיטים בעיצוב אינטליגנטי ומרשים, נטול גחמות אך חדשני, כזה שמוסיף רובד חדש לאווירה הכוללת”, הוא מסביר.

כך למשל, עבור הסלון בחר ניב במערכת ישיבה תלת מושבית מודרנית ומוקפדת מדגם RALPH שרופדה בעור טבעי ועשיר בגוון אפור כהה. לצידה בחר לשלב צמד כורסאות מפנקות מדגם MARGOT  שרופדו גם הן בעור כהה ובדומה לספה, גם רגליהן עשויות מתכת שחורה. את הקווים הסימטריים הישרים בחר לרכך בעזרת כורסת SCARLETT שצורתה אמורפית ומעוגלת לה הדום תואם. שניהם רופדו בעור צהוב חרדלי ועוטרו בתיפורים שחורים שמייצרים קונטרסט. במרכז הסלון שולבו יחדיו שולחן קפה (T97 ) ושולחן צד (T126), שניהם בממדים וגימורים שונים ועל כן יוצרים תחכום ועניין.

עבור פינת האוכל הסמוכה בחר האדריכל בשולחן אוכל גדול ומרווח במיוחד מדגם MILLENNIUM XXL סביבו יוכלו לשבת בנוחות כל בני המשפחה. ניב בחר עבורו במשטח עליון עשוי   SUPER MARBLE קרמי- חומר מודרני ומרשים במיוחד המאפשר תחזוקה קלה במיוחד ועמיד בפני שריטות. סביבו שילב כיסאות מרשימים מדגם NATA שרופדו בבד WATERPROOF  NABUK בגוון אפור, גם הוא חומר עמיד וקל לתחזוקה.

ליצירת קשר עם האדריכל היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]