Viva Italia!

ממש כמו קתדרלת סנטה מריה דל פיורה בפירנצה ומזרקת ארבעת הנהרות של ברניני בפיאצה נבונה ברומא, בתי העיצוב הגדולים באיטליה עומדים בשבועות האחרונים ריקים. ארץ המגף, שידועה בימים כתיקונים כבירה הבלתי מעורערת של העיצוב העולמי חווה בחודשים האחרונים את אחד המשברים החריפים בתולדותיה. זוהי הזדמנות מצוינת לעשות כבוד לעיצוב האיטלקי ולקוות שבקרוב מאוד נזכה לראותו חוזר לגדולתו.

באדיבות: Bontempi, ייבוא: אליתה ליוינג

האסתטיקה היוותה מאז ומתמיד נדבך מרכזי בהוויה האיטלקית והיא טבועה עמוק ב-DNA של תושבי ארץ המגף. מלאכות ה-CRAFTS החלו להתפתח בה לפני מאות שנים בסדנאות משפחתיות קטנות והידע הרב שנצבר עבר מאב לבן כתורה שבעל פה. הפריצה הגדולה לעולם הרחב החלה בשנות ה-50 של המאה הקודמת, אז עברה איטליה מכלכלה חקלאית לתעשייתית וענף העיצוב היווה חלק מרכזי בהצלחתה. הודות למסירות, לתשוקה ולטמפרמנט האיטלקי, השכילו בתי העיצוב המקומיים ליצור עיצובים מרהיבים גם עם המעט שהיה באותה תקופה. בעשורים האחרונים השכילו האיטלקים לנתב את הצורניות האלגנטית והעשירה לכיוונים אוניברסליים, רב-תרבותיים ומודרניים יותר הקולעים לטעמם של קהלים רחבים ועם זאת שומרים על  כבודה וייחודה של האסכולה הקלאסית.

באדיבות: DANDY, ייבוא: אליתה ליוינג

היכולת של בתי העיצוב האיטלקים לנוע בין מסורת לחדשנות עושה את שלה- השילוב בין טכנולוגיות מתקדמות לשיטות ייצור המבוססות על גימורים מוקפדים בעבודת hand made המבוצעת על ידי אומנים גורמת לכל פריט שיוצא לשוק להתבלט לטובה.

בניגוד לזירות עיצוב אחרות באירופה שממשיכות להתבסס על קו קלאסי, דקדנטי ומפונפן, העיצוב האיטלקי העכשווי נוטה לקווים גיאומטריים ונקיים ומתבסס על שימוש בחומרים אורבניים- תעשייתיים. ממש כמו באופנה, שגם אותה הם מטיבים לייצר, בתי העיצוב האיטלקים נבדלים, ביחס לאחרים, ביכולתם להתמקד בפרטי פרטים. הם השכילו לפתח מערך CUSTOM MADE משוכלל ועשיר שמאפשר להם לייצר כל פרט על פי צרכי החלל החל מסוג ודוגמת התפר בספה, גוון החוטים וקושי המושב.

באדיבות: GAMMA, ייבוא: אליתה ליוינג

ומה ביום שאחרי?

מסתמן שבשנים הבאות העיצוב האיטלקי יחזור אחורה בזמן וישדר איפוק וענווה. ממש כמונו, גם האיטלקים רואים במשבר הקורונה קריאת השכמה, מעין מבחן לאנושות.  אם עד לא מזמן בחרנו לשים את עצמנו במרכז הרי שכיום מתחוור שהשליטה אינה נתונה בידנו. הסיטואציה הסוריאליסטית גורמת לאיטלקים כבר עתה לנקוט בגישת ענווה והודיה על מה שיש. החומריות ומנעמי החיים יפנו את מקום לטובת  חזרה למקורות ולחיבור לדברים הבסיסיים. מסתמן הלך הרוח שיוביל רבים מבתי העיצוב ליצור מודלים צנועים, גולמיים ומאופקים בקווים מינימליסטיים ישרים על בסיס חומרי גלם בתצורתם הראשונית. המעצבים האיטלקים אינם עוצרים לרגע וכבר עתה מנתחים כיצד יושפעו החיים של כולנו ובכך למעשה הם נערכים ליום שאחרי. מסתמן שערך המשפחה שרק הולך ומתחזק יוביל לעיצובים המתבססים על צרכי המשפחה הגרעינית. בנוסף, יינתן דגש רב על פתרונות אחסון יצירתיים ואסתטיים כדוגמת יחידות מודולריות בחללי הבית השונים.

באדיבות: Bontempi, ייבוא: אליתה ליוינג

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]