מפנטזיה למציאות – רוני באריל, מעצבת החודש יולי 2018

שמה של מעצבת הפנים רוני באריל בהחלט הולך לפניה- אינספור הדירות והבתים האלגנטיים והמרשימים אותם תכננה במשך הקריירה הענפה שלה הם הוכחה לכך שגם פנטזיות ניתן להגשים לכדי מציאות.

לקוחותיה של רוני באריל מעידים עליה כעל אשת מקצוע שפרט ליכולות טכניות, תכנוניות והמון טעם טוב גם קשובה מאוד לרחשי ליבם, ולא במקרה.  עוד לפני שהפכה למעצבת מבוקשת עבדה כפסיכולוגית מצליחה וגם כיום היא מביאה עמה נדבך אנושי ומכיל שיודע לעודד ולתמוך לכל אורכו של אחד התהליכים המורכבים בחיים.

ניכר כי באריל עושה לילות כימים על מנת לתרגם את החלומות, הפנטזיות והמאווים לכדי תפיסת עיצוב פרקטית ומוקפדת בה ניכרת גם שימת דגש על הפרטים הקטנים. בכל בית ובית בולט השילוב המושכל בין מוטיבים פונקציונליים וארגונומיים העולים בקנה אחד עם האסתטיקה וטעמם של הדיירים ואת סגנון החיים אותם הם משווים ליצור.

בכל פרויקט ניתן דגש למאקרו ולמיקרו- עבור המשרדים, החנויות, הדירות והבתים שהיא מעצבת היא מתכננת רהיטים ופרטים מורכבים המתאימים כמו כפפה ליד והופכים את העיצוב ממרשים למרהיב. כך גם בפנטהאוז שעיצבה בשכונה תל אביבית צעירה ונחשקת עבור בני זוג בשנות ה-40 לחייהם ושלושת בניהם הצעירים.

עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן (1)
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן

 

שטחה של הדירה, שנרכשה ‘על הנייר’ היא כ-150 מטרים ובה חמישה חדרים ומרפסת גדולה הצופה אל הנוף האורבני והדינמי של העיר בלי הפסקה. מכיוון שמדובר בדירה על הנייר, תהליך הליווי החל בתכנון ותכניות עבודה ונמשך פרק זמן ארוך, כולל שיפוץ קטן לאחר מסירת הדירה מהקבלן. טביעת ידה של באריל ניכרת בכל פינה בבית- החל מתכנון החללים ועד לאחרון חומרי הגמר ופריטי הנוי.

כמו בלא מעט פרויקטים יזמיים, הלקוחות חוו לאורך התהליך מהמורות ואכזבות. חברת הבניה שהחלה את התהליך פשטה את הרגל וכך גם החברה שהחליפה אותה. צירוף מקרים נדיר שגרם לפרויקט להימשך הרבה מעבר לצפוי וגרמה לדיירים כולם עוגמת נפש.

זוהי רק אחת הסיבות שגרמו לבאריל לשים את מרצה ויהבה בתכנון הדירה ובליווי בעלי הבית גם כאוזן קשבת וכתף שיכלו להישען עליה בזמנים הקשים.

בעלי הבית ביקשו מרחב מגורים שיהיה בראש ובראשונה פרקטי ונוח לתפעול, שיצריך מינימום תחזוקה, ויהיה “עמיד” לשלושה בנים אנרגטיים ושובבים. בתכנון החדש כוללת הדירה חלל ציבורי מרווח מאד, פינת משפחה/טלוויזיה, שלושה חדרי ילדים, חדר רחצה כללי וסוויטת הורים.

בני הזוג היו שותפים בקבלת ההחלטות לאורך התהליך. יחד עם באריל גיבשו את הסגנון העיצוב הנקי, האלגנטי והעכשווי ואת סכמת צבעים המונוכרומטית של אפור ולבן המשלבת נגיעות של צבעים עזים כמו כחול וצהוב, וכן נגיעות של עץ אלון טבעי. בחללים השונים שולבו תוספת של טקסטיל כמו וילונות, כריות ושטיח, אשר מחממים את המראה. אלמנט בולט שמוסיף חמימות ועניין לחלל הציבורי הוא קיר הטלוויזיה שחופה בלוחות עץ ומהווה FOCAL POINT מרשים בחלל.

במבואת הכניסה לדירה ניצבת שידה עם מגירת אחסון, ומעליה מראה שהופכת את המרחב לאוורירי.

המטבח תוכנן עם מקסימום מקומות אחסון. חזיתות הארונות ומשטחי העבודה לבנים בעוד הארונות העליונים ומשטח הדלפק תוכננו מעץ אלון, זאת על מנת ליצור קשר והמשכיות עם קיר הטלוויזיה הדומיננטי בסלון שחופה בלוחות עץ טבעי בדוגמת “פישבון”.

בסמוך לדלפק האוכל, המשמש לארוחות קז’ואליות של בני המשפחה,  ניצבת פינת האוכל מדגם CRUZ של המותג האיטלקי Bontempi.  את מבנהו הארכיטקטוני מעטר משטח עשוי מגרניט פורצלן מדוקק בגוון לבן עם גידים שחורים, ומשני צדיו כסאות אוכל מדגם NATA מעוטרים בקדר המדגיש את תפיסת העיצוב האלגנטית והמורכבת. כדי ליצור את התמהיל המושלם לדלפק האכילה במטבח בחרה באריל את כיסאות הבר התמירים מדגם EVA שמשתלבים היטב עם יתרת פרטי הריהוט בחלל.

עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן (2)
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן (3)
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן

 

בסלון בולטת ספת ה- kong מבית המותג האיטלקי Dandy.  הספה, ארוכה ומפנקת, רופדה בעור טבעי ולצידה שתי כורסאות מדגם giselle  מרווחות שרופדו בד כחול עם תפרים מודגשים בגוון אפרפר. שני שולחנות הקפה העגולים מדגם ה- outline, שעוצבו בהשראת קפסולות ה’נספרסו’, ניצבים במרכז בגווני כסף וכחול ומחמיאים לבחירת הגוונים של מערכת הישיבה. השטיח במרכז מאגד את שלושת הגוונים הבולטים לסלון: אפור, חום כהה וכחול.

עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן (4)
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן

 

לחלל הציבורי נבחרו וילונות אווריריים חצי שקופים בגוון אפור בהיר. במטבח וילון נגלל אפור מחומר פלסטי שניתן לניקוי. הנמכת הגבס בחלל הציבורי אפשרה לפזר תאורה שקועה בצורה אחידה, עם ניתוקים בקצוות, בהם מוסתרים מסילות הווילונות.

פינת המשפחה, המיועדת לילדי המשפחה תוכננה כחלל מוסתר במעט על מנת לאפשר להם פרטיות. באריל שילבה בה ספה קלילה אפורה ושני הדומים צהובים. מעל הספה נתלתה תמונה גדולה ומרשימה בגוונים של אפור וכחול אשר משלימה את מארג העיצוב.

עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן
עיצוב רוני באריל, צילום ליאור גרונדמן

חדרי הרחצה רוצפו ברצפה שחורה והקירות חופו באריחים לבנים. ארונות הכיור מעץ אלון עם משטחי שיש לבן עם גידים שחורים, ומעליהם כיורים מונחים. בחדר הרחצה של הבנים ניצב כיור ארוך במיוחד עם שני ברזים, לשימוש של שני ילדים במקביל. סביב המראות הצפות שולבה תאורה נסתרת להדגשת אריחי החיפוי הלבנים הגליים.

ליצירת קשר עם המעצבת היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק

תיאור הכותב

פוסטים אחרונים

התגובות סגורות


רוצים לשמוע על כל החידושים
בעיצוב חלל הבית?

הרשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תשארו מעודכנים!

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]